Valentine's Blues

Blues In Warsaw

O festiwalu

W 1957 roku Julie London, amerykańska aktorka i piosenkarka, nagrała piosenkę „Invitation to the Blues” („Zaproszenie do bluesa”) wraz z albumem „About the Blues” („O bluesie”). Tak jak Julie London kiedyś, tak my teraz chcemy Wam również coś o nim powiedzieć, dlatego serdecznie zapraszamy Was dzisiaj do Bluesa

9-11 lutego 2018 organizujemy dla Was festiwal Valentine’s Blues, podczas którego odbędą się warsztaty Bluesa w parach, Bluesa solo i Slow Dance w ciągu dnia, a wieczorami koncerty i potańcówki bluesowe. Do tego jeszcze przygotowaliśmy dla Was konkursy taneczne, wspólną kolację walentynkową oraz lekcję pokazową Slow Balboa!

Już od czterech lat spotykamy się w tanecznym klimacie z okazji Walentynek w ramach festiwalu Valentine’s Blues, organizowanego przez warszawskie Studio Tańca Swingowego SWINGOUT.PL. Z roku na rok powiększa się warszawska społeczność tancerzy bluesowych. Jeśli nie znasz jeszcze tego tańca, poniżej możesz przeczytać kilka słów na jego temat lub najlepiej dołącz do nas, uczestnicząc w warsztatach i tańcząc razem z nami.

Zapraszamy na:

  •    ♥ od 4 do 12 godzin warsztatów tanecznych na kilku poziomach zaawansowania (opisy poniżej),
  •    ♥ trzy bluesowe potańcówki z muzyką na żywo, podczas których będziecie mieli możliwość przećwiczenia nowo nabytych umiejętności,
  •    ♥ konkurs tańca bluesowego Jack & Jill dla uczestników festiwalu.
  •    ♥ wspólną kolację dla tancerzy i osób towarzyszących – hiszpański wieczór Tapas z koncertem bluesowym w tle

Poziomy

Taniec bluesowy

Początkujący (Blues 0)

Zajęcia dla nowicjuszy, którzy nie mieli jeszcze kontaktu z tańcem bluesowym, ale chcieliby swobodnie tańczyć Bluesa na walentynkowych potańcówkach.

Średnio zaawansowany (Blues 1)

Zajęcia dla osób, które tańczą Bluesa od kilku miesięcy do około roku lub dla uczestników licznych festiwali, którzy nie mają możliwości uczęszczania na regularne zajęcia, ale tańczą Bluesa intensywnie kilka razy do roku.

Zaawansowany (Blues 2)

Dla osób, które tańczą Bluesa ponad rok, swobodnie poruszają się we wszystkich pozycjach tanecznych, rozróżniają gatunki bluesowe.

Solo Blues

Jeden, wspólny dla wszystkich, poziom zajęć.

SLOW DANCE (TANIEC DO WOLNEJ MUZYKI Z ELEMENTAMI LINDY HOP, BLUESA, WEST COAST SWINGU)

Średnio zaawansowany (Slow Dance 1)

Poziom dla osób tańczących Lindy Hop do około roku i znających podstawowe figury tego tańca (Swing Out, Lindy Circle, Tuck Turn, 6 Count), tańczących swobodnie do wolnego i szybkiego tempa oraz używających naciągów w tańcu.

Zaawansowany (Slow Dance 2)

Zajęcia dla osób tańczących powyżej roku i znających szeroki wachlarz figur Lindy Hop oraz elementów stylingowych, stosujących swobodnie różne footworki, różnicujących naciągi i przepływ energii w parze, znających różne rytmiki, zwolnienia, przyspieszenia oraz interpretujących muzykę.

W przypadku wątpliwości odnośnie właściwego dla Ciebie poziomu prosimy o kontakt i postaramy się pomóc!

Instruktorzy

Podobnie jak w poprzedniej edycji festiwalu będziemy się uczyć od jednej pary z zagranicy i jednej pary z Polski. Zarówno Bluesa, jak i Slow Dance poprowadzą:

♥ Rija Rakotondrainibe & Shirel Archambeau
♥ Konrad Pruśniewski & Agnieszka Pluwak
♥ Jakub Makowczyński

Shirel, jedna z najbardziej utalentowanych tancerek solo w Europie, poprowadzi również zajęcia z Bluesa solo! Już nie możemy się doczekać!

Shirel Archambeau

Po wielu latach praktyki teatralnej poświęciła się tańcowi. Początkowo była zafascynowana kobiecością i zmysłowością egipskiego Tańca Brzucha oraz Tribal Fusion, którego uczy i który praktykuje od 2005 roku. Z czasem zainteresowała się jednak Swingiem i Bluesem, ponieważ ujęły ją swoją zaraźliwą, pozytywną energią oraz estetyką vintage, którą kochała od dzieciństwa. Technikę i słownictwo taneczne wciąż wzbogaca ćwicząc jogę, balet, street jazz, ragga, dance hall, hip hop oraz tańce świata i wiele innych… Dzięki temu jej styl taneczny jest pełen kobiecości, gracji i elegancji, ale jest on też skoncentrowany na muzykalności, ekspresji oraz wyrażającej emocje i uzucia interpretacji. W czasie zajęć, ze względu na szeroką wiedzę na temat ciała, prowadzi swoich uczniów w tempie, które pozwala każdemu wsłuchać się w siebie i znaleźć swój indywidualny styl taneczny, a wszystko z radością i w dobrym humorze! Jakby tego wszystkiego było mało, Shirel jest również projektantką biżuterii i akcesoriów, profesjonalną modelką oraz kształci się w zakresie Reiki Usui i terapii naturalnej.

 

Rija Rakotondrainibe

 

Rija odkrył taniec towarzyski w wieku piętnastu lat i od tego czasu nie przestał tańczyć.

W lekcji tańca bluesowego wziął udział po raz pierwszy w Grenoble (Francja) w 2011 roku i wkrótce potem rozpoczął podróże po świecie tanecznego Bluesa, aby nabyć w nim więcej doświadczenia. Podróże te umożliwiły mi kształcenie się u wybitnych tancerzy światowej klasy. Pomogły mu również stać się jeszcze lepszym tancerzem i nauczycielem.

Ze względu na charakterystyczny styl taneczny Riji – Drag, a także muzykalność i groove, łatwo rozpoznacie go na parkiecie.

Zajęcia z Rijem dzięki jego oryginalnym ruchom pomogą Ci poprawić technikę taneczną oraz zwiększyć kreatywność.

Rija jest też tancerzem dobrze znanym na francuskiej scenie Lindy, szczególnie w Paryżu, oraz zwycięzcą wielu bluesowych konkursów strictly, m.in. Drag the Blues 2014 i 2015, Fallin’ in Blues 2014, Hot Blues 2014 i innych.

 

Konrad Pruśniewski & Agnieszka Pluwak

Agnieszka Pluwak zaczęła tańczyć w wieku 7 lat. Trenowała m.in. taniec towarzyski, afro, hip-hop oraz modern i Broadway jazz. Duże doświadczenie oraz zarażanie entuzjazmem naturalnie skierowały Agnieszkę w stronę nauczania. Tańca nowoczesnego i towarzyskiego uczyła m.in. w Niemczech i Hiszpanii, a obecnie rozwija warszawską scenę bluesową wraz z Konradem Pruśniewskim z ramach Studia Tańca Swingowego SWINGOUT.PL. Prowadząc zajęcia stale poszukuje nowych metod przekazywania wiedzy, inspiracji oraz rozwoju każdego z uczestników. Jest finalistką prestiżowych konkursów tańca bluesowego, m.in. podczas festiwali Drag the Blues w Hiszpanii (trzecie miejsce w konkursie J&J 2016, drugie w crazy J&J 2015), Bluesila na Litwie (drugie miejsce w konkursie J&J 2015) oraz Fallin’ Blues we Francji (1 miejsce kategorii solo, drugie w J&J 2016).

 

Konrad Pruśniewski od dziecka ćwiczył japońskie sztuki walki, dzięki którym rozwinął umiejętności ruchowe niezwykle cenne w tańcu, np. płynność ruchu, zwinność, świadomość ciała. W 2013 roku porzucił rękawice bokserskie na rzecz lindy hop oraz bluesa. Na swoim koncie ma już m.in. wygrane w konkursach J&J podczas festiwali takich jak Bluesila 2015, Spoonful 2016, Amber Swing 2015, Grenoble Fallin’ Blues 2016, czy też drugie miejsca na Drag the Blues 2016, Dragon Swing 2015, WLHX 2015.

 
 

Wspólny taniec otworzył im nowe ścieżki kariery tanecznej. Od dwóch lat tańczą razem taniec bluesowy oraz rozwijają własny styl slow lindy/slow dance. Postawili na kreatywność, improwizację i muzykalność.

Uczyli się od wybitnych instruktorów w Polsce, Szwecji, Anglii, Francji oraz Hiszpanii. Są organizatorami festiwali Valentine’s Blues oraz Autumn Blues. Warsztaty i zajęcia prowadzili już m.in. w Hiszpanii, na Ukrainie, Białorusi, Litwie oraz w Wielkiej Brytanii.

IZOLACJE z JAKUBEM MAKOWCZYŃSKIM

Kuba Makowczyński – swój warsztat taneczny rozwijał pod okiem instruktorów z całego świata na międzynarodowych kongresach tanecznych. Specjalizuje się w reggaetonie, salsie, rumbie kubańskiej, tańcach afrokubańskich oraz ragga/dancehall. Wcześniej tańczył tańce towarzyskie w klubie „Swing” u Iwony i Włodzimierza Cioków, a także Rock’n’rolla i Boogie Woogie pod okiem Marcina Skrzecza. Trenował w formacji „Jazz One” prowadzonej przez Pawła Michno. Wraz z Ewą „Żabą” Kiljańska zajął III miejsce w Primavera Salsa Open 2010 w kategorii salsa L.A.

Wielokrotnie występował na wielu festiwalach tanecznych i imprezach w całej Polsce. Inspiracje czerpie z wielu stylów tanecznych, co poskutkowało stworzeniem własnego stylu tańczenia. W czasie zajęć oprócz skupieniu się na samych krokach duży nacisk kładzie na ruch ciała i zabawę rytmem.

Jego zajęcia to dawka pozytywnej energii i poczucie przyjemnego „zmęczenia” po zajęciach.

Izolacje i bodymovement – na zajęciach skupimy się na izolacji poszczególnych części takich jak ramiona, klatka piersiowa itd. Ćwiczenia te pozwolą nam na w pełni świadomy ruch, który rozwijać będziemy przy gorącej muzyce latino. Umiejętności zdobyte na zajęciach przydadzą się w każdej technice tanecznej od dancehallu po jazz i hip hop.

 
 

 

Viola Wojciechowska

Viola Wojciechowska tańcem afrykańskim zajmuje się od 1997 roku. Jest również psychologiem pracującym z młodzieżą i dziećmi. Podczas wielu podróży do Afryki Zachodniej pracowała z najlepszymi baletami oraz solistami Mali, Gwinei, Gambii i Senegalu. W Europie współpracowała z wieloma artystami zarówno w projektach prezentujących tradycyjną kulturę Afryki, jak i w różnego rodzaju fuzjach.
Od 12 lat uczy tańca. Prowadzi grupę taneczną „C’est ca!”. Organizuje wyjazdy muzyczne i taneczne do Gwinei i Gambii.
W Warszawie działa w Centrum Kultur Świata i Strefie Rytmu.

Podczas zajęć tańca afrykańskiego poznacie podstawy tradycyjnego tańca Zachodniej Afryki, który jest wykonywany przy akompaniamencie bębnów, wykorzystamy tradycyjne kroki, ale również współczesne choreografie baletowe. Przede wszystkim jednak poczujemy dzikość Afryki!

 

Muzyka

Blues Junkers

Zespół Blues Junkers (nazwa nawiązuje do kompozycji Championa Jack Dupree „Junker Blues”) został założony w Warszawie, w grudniu 2014 roku. Nazwa zespołu ma wyrażać silne uzależnienie członków zespołu od starej amerykańskiej muzyki: bluesa, rhytm’n’bluesa, boogie woogie i soulu.

Cechą charakterystyczną Blues Junkers jest minimalizm. Zespół nie ma w składzie gitary basowej, a perkusista gra na małym zestawie perkusyjnym. Ma to na celu uzyskanie prostego, oldschoolowego brzmienia opartego na połączeniu starego pianina w stylu barrelhouse z lat 40-tych z brzmieniem gitary nawiązującym do takich mistrzów jak Freddie King, B.B King czy Robert Cray. W ten sposób możliwe jest wyeksponowanie w pełni głosu wokalistki, Natalii Abłamowicz, której barwa i frazowanie nawiązuje stylistyką do takich wokalistek jak Katie Webster, Etta James, czy Ruth Brown.

W kwietniu 2016 roku Blues Junkers, jako zwycięzcy konkursu zespołów w ramach Suwałki Blues Festival 2015, reprezentowali Polskę na European Blues Challenge 2016 we Włoszech. Poza koncertem na dużej scenie Rawa Blues, Blues Junkers mają na swoim koncie występy na międzynarodowych festiwalach bluesowych: Jesień z Bluesem, Suwałki Blues Festiwal, Blues Express, Olsztyńskie Noce Bluesowe, Polish Boogie Festival oraz Jimiway Blues Festival.

Skład zespołu:

Natalia Abłamowicz – śpiew, kazoo
Dominik Abłamowicz – piano, harmonijka
Maciek Sych – gitara
Krzysztof Mika – perkusja

 
 

Christine And The Blue Drags

Kwartet Christine And The Blue Drags tworzą: Krystyna Ostrowska – utalentowana wokalistka i tancerka, Sławomir Nowodworski – wszechstronny harmonijkarz, Jan Lipert – znakomity, doświadczony perkusista, Witold Bielski – śpiewający multiinstrumentalista grający m.in. na gitarze i instrumentach klawiszowych.

Łączy ich fascynacja bluesem, nowoorleańskim jazzem, swingiem i klasycznym soulem. Inspirują ich artyści tacy jak Muddy Waters, Howlin’ Wolf, John Lee Hooker, a także Aretha Franklin, Etta James, Ella Fitzgerald, czy Nina Simone. Ich koncerty to powrót do korzeni bluesa, do czasów, gdy łącząc w sobie różne wpływy muzyczne był przede wszystkim muzyką do tańca.

Sławek i Witek grają ze sobą od listopada 2016 r. Zaczęło się od występu na Fiesta Harmonica Festival w Stalowej Woli, gdzie wykonali przedwojenny standard Blue Drag. W lutym 2017 r. zagrali na imprezie tanecznej Valentine’s Blues, gdzie gościnnie zaśpiewała z nimi Krysia. Ich wspólny występ wywołał sporą sensację i wyzwolił mnóstwo pozytywnej energii. Postanowili więc kontynuować wspólne granie bluesowej muzyki dla tancerzy. Jesienią 2017 r. do składu dołączył znany z najlepszych warszawskich jam sessions perkusista Jan Lipert, dzięki któremu brzmienie zespołu nabrało dodatkowego smaku i mocy.

Dotychczas występowali w ramach cyklu Potańcówki na Grochowskiej organizowanego przez Sinfonia Varsovia, a także na potańcówkach przygotowywanych razem ze Studiem Tańca Swingowego SWINGOUT.PL, m.in. w klimatycznej hiszpańskiej restauracji Buñuel na Saskiej Kępie.

Skład zespołu:

Krystyna Ostrowska – wokal
Sławomir Nowodworski – harmonijka
Jan Lipert – perkusja
Witold Bielski – wokal, multiinstrumentalista grający m.in. na gitarze i instrumentach klawiszowych.

Miejsca

Warsztaty

Szkoła tańca Riviera

Wszystkie warsztaty odbywać się będą w szkole tańca Riviera.

Imprezy

Restaurante Buñuel – piątek i sobota

Jest takie miejsce w Warszawie, które przenosi Cię w przestrzeni do barów Barcelony, Madrytu lub Walencji: pyszne paelle, tapas w ilości nie do przejedzenia i wyborne wino to tylko kilka pozycji do polecenia w ich menu.

Ale to jeszcze nic: na ich drzwiach wisi napis European Blues Union i musimy przyznać, że jest we właściwym miejscu!

Jest nam ogromnie miło ogłosić, że miejscem piątkowej i sobotniej potańcówki festiwalu Valentine’s Blues będzie restauracja Bunuel na Saskiej Kępie.

Jednocześnie serdecznie zapraszamy tancerzy do Bunuela na wspólną kolację na początku sobotniej imprezy. Można się na nią zapisać poprzez formularz zgłoszeniowy na festiwal (osoby, które dokonały już rejestracji prosimy o zapisanie się w tym samym formularzu na samą tylko kolację). Do wyboru zestaw przysmaków tapas lub hiszpańskie dania na ciepło. Na kolację warto zabrać też znajomych, którzy chcieliby spędzić Walentynki w wyjątkowy sposób. Już wkrótce opublikujemy wywiad z szefem kuchni w języku hiszpańskim!

Restaurante Buñuel
Potańcówka w piątek i w sobotę
ul. Walecznych 61

Szef kuchni Jose Ramon

Paella

DZiK – Niedziela

DZiK – Dom Zabawy i Kultury
Niedzielna impreza
Adres: Belwederska 44A

Ceny i rejestracja

 

Tylko potańcówki

65 PLN

  • 3 potańcówki
  • Taster Balboa

Blues 0

100 PLN

  • warsztataty (3h)
  • taster Balboa
  • 3 potańcówki

Inny pojedynczy kurs*

235 PLN

  • warsztataty (4h)
  • taster Balboa
  • 3 potańcówki
 
 

Blues 0
+ Slow Dance**

335 PLN

  • warsztataty (7h)
  • taster Balboa
  • 3 potańcówki

Dwa inne kursy***

390 PLN

  • warsztataty (8h)
  • taster Balboa
  • 3 potańcówki

Trzy kursy****

470 PLN

  • warsztataty (12h)
  • taster Balboa
  • 3 potańcówki
 

      *  Do wyboru: Blues 1, Blues 2, Slow Dance 1, Slow Dance 2 lub Solo Blues

    **  Do wyboru: Slow Dance 1 lub Slow Dance 2

  ***  Blues 1 / Blues 2   +   Slow Dance 1 / Slow Dance 2     LUB
          Blues 1 / Blues 2   +   Solo Blues     LUB
          Slow Dance 1 / Slow Dance 2   +   Solo Blues

****  Blues 1 / Blues 2   +   Slow Dance 1 / Slow Dance 2   +   Solo Blues

Harmonogram

Harmonogram może ulec zmianie.

ZAJĘCIA

Wszystkie zajęcia odbywają się w Szkole Tańca Riviera, ul. Waryńskiego 12, Warszawa.

IMPREZY

20:00
20:30
21:00
21:30
22:00
22:30
23:00
23:30
00:00
00:30
01:00
01:30
02:00
02:30
03:00

Jak wygląda taniec bluesowy?

Historia Bluesa sięga początków dwudziestego wieku, ale zamiast o niej czytać, najlepiej ją zobaczyć:

„Blues to najgłębsza, najważniejsza forma wyrazu w jazzie (…), uważana za jego absolutną podstawę. Tańczony jest w parach, w objęciu, z bardzo wolnymi ruchami, prawie w miejscu. Tancerze, jak widać na nagraniu, kreują w bluesie różne nastroje i wcielają się w różne, wymyślone przez siebie postacie”.

Tak mówiono o Bluesie w latach 40. ubiegłego stulecia. Wraz z upływem czasu zmieniał się ze Slow Draga w Bluesa nowoczesnego. Pojawiły się jego liczne odmiany, m.in.: chicagowska, nowoorleańska, latynoska, struttin’. Sedno Bluesa pozostało jednak takie samo: nieograniczone możliwości wyrazu oraz dowolność interpretacji rytmów. Blues jest też przede wszystkim dialogiem tanecznym, w którym partnerzy mogą zamieniać się rolami osoby prowadzącej i podążającej. Inne jego cechy to śmiałe zaznaczenie akcentów w muzyce rodem z tańców afrykańskich, a także zapożyczenie elementów z Tanga, Swingu czy Mambo.

Galeria 2016

Warsztaty

 

Imprezy

Kontakt

Dziękujemy! Otrzymaliśmy Twoją wiadomość.

imię

e-mail

wiadomość

Informacje kontaktowe

info@valentinesblues.pl